Pohled Motorový vůz ORCHESTRION
Detailní popis produktu
Motorový vůz M152, který byl v roce 1988 přeznačen na řadu 810. Vůz mnoha protikladů. Oblíbený a zároveň zatracovaný. Vůz mnoha přezdívek jako Skleník (okna všude), Autobus (čela skříně i boční okénka připomínají autobusy Karosa Š11, mají i stejný motor LIAZ a převodovku značky Praga), Kufr (podle tvaru), RegioMouse (pojmenování od Českých Drah), Šukafon (hrkání vozu při jízdě) a dál už radši nepůjdeme…
Jedno mu odepřít nemůžeme, jako nástupce Hurvínka, který se vyráběl po válce ovládl definitivně lokální tratě. Orchestrion je doma ve Vagónce Studénka, která první prototyp vyrobila v roce 1970. V letech 1973 - 1984 poslala Vagónka na lokální tratě úctyhodných 680 vozů.
Co ocenili cestující? Automaticky zavírané dveře. Co naproti tomu ocenil strojvedoucí? Samostatné pracoviště, které bylo odděleno stěnou od cestujících.
Jako jedna z nepříjemných vlastností byl spalovací motor, který byl chlazen vodou, což byl samozřejmě problém v mraze. Buď musel být pod střechu nebo se mu muselo topit. Měl a bude mít vždy hodně pro a proti a hodně fandů i odpůrců.
Vůz ORCHESTRION pro Lokomotif namaloval Martin Přikryl alias Matys.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.