Pohled Lokomotiva ŽABOTLAM
Detailní popis produktu
První mu říkal Panťák, druhý Žába a pro třetího to nebyl nikdo jiný než Emilka. Výroba prvních pantografů začala v roce 1964 a plánovaná životnost byla kolem 15 let. Poslední jednotka ukončila provoz ale až na pravidelné lince na trati Praha-Libeň - Roztoky v roce 2018. (pět dní před plánovanou technickou kontrolou). Tento vlak byl prostě nesmrtelný.
A kde můžete dnes Žabotlama potkat? Jednotka 451026-9 se odebrala po úctyhodných 54 letech na odpočinek do depozitáře v Chomutově. Odjela za velké slávy a cvakání fotoaparátu po svých. Další jednotka je udržována v Šumperku odkud vyjíždí teď už na Nostalgické jízdy.
V čem byl Žabák tak vyjímečný? Třeba pro jednoduchou možnost změny směru jízdy bez posunu, pro rychlý rozjezd nebo pro nízkopodlažní prostor pro cestující.
V roce 2018 byl Žabotlam definitivně nahrazen Ešusem (CityElefantem).
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.