Pohled Lokomotiva ČTYŘKOLÁK

10 Kč
Skladem (> 5 ks)

Detailní informace

Detailní popis produktu

Vršovický Čtyřkolák nebo pro někoho prostě Dvojka. Lokomotiva, která vznikla v roce 1936 přestavbou ze stroje 434.0148. Za svůj dlouhý parní život, který stále trvá zažila hrůzy druhé světové války a poté odsunutí tak trochu na druhou kolej od Sergejů a Bardotek. Byla spolehlivá při nákladní i osobní dopravě například mezi Prahou a Nymburkem. A v neposlední řadě za zvuku trampské hudby si to majestátně funěla po posázavské trati.

Původní lokomotiva byla vyrobena v roce 1917 v továrně Breitfeld & Daněk ve Slaném. Při přestavbě stroje v roce 1936 byla lokomotiva přestavěna ze združené dvouválcové na mokrou páru na lokomotivu dvojčitou na páru přehřátou. Typický vzhled Čtyřkoláka udává dýmnice, která je protažena před běhoun a zároveň trubky, které jsou ohnuté šikmo směrem dozadu ke kabině a dolů k ochozu.

Nutno zmínit ještě dva pány, kteří pomohli Čtyřkolákovi na koleje. Prvním je Karl Gölsdorf, který byl hlavním konstruktérem u rakouské státní železnice a nahradil dvojčitý parní stroj sdruženým parním strojem - takzvanou dělenou expanzí. Druhým je Wilhelm Schmidt, který je podepsán pod vynálezem přehřívače páry a který svým nápadem zvýšil účinnost parních lokomotiv až o 30%. A stovky jiných, prostých obyčejných lidí s láskou ke kolejím.

Je až k neuvěření, co tato lokomotiva za dobu své existence, která stále trvá, na svých cestách po kolejích viděla. 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: