Pohled Lokomotiva BANGLE
Detailní popis produktu
Situace v 70. letech byla na dráze složitá. Pára ustupovala dieselům a systém potřeboval nové lokomotivy. Na Slovensku vyráběná řada 735 měla zpoždění, ČKD produkovalo model 740 pro průmyslové použití a nový nástupce byl v nedohlednu. Kvůli nedostatku středně výkonných lokomotiv se narychlo přistoupilo k úpravě stroje z dílen ČKD. Po redukci hmotnosti a několika dalších modifikacích se tak z nouze narodila řada 742.
S výkonem 883 kW, elektrickým přenosem výkonu a maximálkou 90 km/h ji můžeme potkat nejen u posunu či nákladů, ale občas i v osobní dopravě. Charakteristickým znakem je dlouhý představek (čumák), zvuk rychloběžného vznětového šestiválce a kabina s bočním výhledem, díky níž strojvedoucí musí kvůli viditelnosti do levých oblouků občas přebíhat k okénku na druhé straně.
Do roku 1986 jich vzniklo více jak 450 kusů. Lokomotiva, s níž původně nikdo nepočítal a kterých se mělo vyrobit jen pár kusů na zalepení díry. Dodnes je potkáte téměř na každém druhém nádraží a možná i v Bangladéši, kam směřovaly tehdejší exportní snahy a která dala 742ce přezdívku.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.